Avsked och nystart (fas 7)

Avsked och nystart, ja. Skiftet närmar sej. Intensiteten accelererar och det känns som det bara blir mer och mer att göra ju mer vi får gjort. Nya papper att fylla i och nya skrymslen att rensa och teckningar att sortera. Samtidigt känner jag allt oftare ”ja, nu gör jag detta för sista gången”. Sannolikt är det mer dramatiskt än hur det de facto kommer att bli. Förmodligen är det bara just nu man tänker på det på det sättet. Jag minns ju till exempel inte var jag  tog min sista öl, gick min sista promenad, drack min sista kopp kaffe, gjorde mitt sista inköp eller lunchade den sista gången i Linköping.

Igår hade Jennie sin sista dag hos tidigare arbetsgivaren inklusive kort avslutningssamtal och imorgon är det min tur: Några möten på Västtrafik och avtackning. Som arbetsgivare skall man inte underskatta att få till ett bra avslut. Inatt satt jag med mina sista jobbmail till 02 och idag hoppas jag kunna skicka ut mail till vänner och kontakter om vår förestående flytt och med nya kontaktuppgifter (jag skriver för övrigt med bloggen som en kontaktväg till mej). Härom lördagen hade LG avskedsfest med sina vänner och nu på lördag har vi bjudit in vänner till öppet hus i #GulaHuset. Dessa avrundningar och avsked är givetvis lite sorgliga, men jag är övertygad om att även dom känns mycket mer dramatiska just nu.

Det nya livet i alla fall startat upp. Arbetet som Tanja och dom andra gör för att vi skall finna oss till rätta i Basel börjar ge frukt: Vi kommer bo våra första tre månader på Erlenmattstrasse på KleinBaselsidan inte långt från Klybeck, LG kommer gå i Academia international school i Kleinhüningen (dom har redan skickat lite material så LG skall kunna komma igång med engelskan) och vi har börjat få kontakt med några svenskar som bor i Basel och verkar riktigt trevliga och hjälpsamma.

Vi har också fått anledning att öppna besökskalendern och boka in att min pappa kommer till Basel och hälsar på i slutet av februari. Jag fram emot att få göra fler anteckningar i den kalendern. Om man bara har lite framförhållning kommer man till Basel för 1 700-1 800 kr/person.

Visst är hoppet från kanten läskigt, men du skall se att vi landar både med fötterna och rötterna ner.

Kommentera

