Jag älskar våra vänner! (del av fas 7)

Idag känner jag vemod.

Igår hade vi fest i #GulaHuset. Öppet hus där vänner kommit och gått från lunch och fram till och förbi midnatt. Vänner från olika perioder i livet, som vi lärt känna på olika sätt och som bor på olika ställen. Många fina vänner som jag värdesätter högt.

Idag vaknade vi upp i ett tomt, men lite stökigt hus. Vi fick diska, städa, dammsuga och flytta tillbaks möbler vi möblerat om för att få utrymme för dansgolv. Det gick på en timme.

Men idag har jag känt vemod över dessa avsked och fällt lite tårar. Det känns konstigt att lämna platsen där vänskapen står så tätt.

Jag försöker låta förnuftet tala. Stark och fin vänskap överlever ett par år av separation. För vad är det annars för vänskap? Vemodet är ju på sätt och vis ett bevis för de starka vänskapsbanden.

Rensningen fortgår, men i lite mindre skala nu. Det är inte så mycket kvar längre. Men det kommer bli ett par lass till tippen även kommande vecka. På torsdag börjar flyttfirman packa och på fredag eftermiddag går flyttlasset. Börjar bli heligt trött på allt rensande, nu vill jag bara komma iväg och börja det nya livet.

Men idag tillåter jag mej att känna vemod. För vänskaps skull.

 

Kommentera

