Sista blogginlägget från Sverige

Jag förlitade mej på WP-appen och den svek mej tyvärr. Hade tänkt publicera det nedanstående från Landvetter innan familjen klev på planet. Nu blev det inte så. Istället skriver jag dessa ord i vår Basel-lägenhet. Jag har sannerligen anledning att återkomma, men här följer i alla fall texten:

Sista blogginlägget från Sverige

Rubriken är ju mycket mer braskande än situationen, men jag kunde inte låta bli att göra en homage till och travestering av Vilhelm Mobergs klassiska titel Sista brevet till Sverige, den sista och mest udda delen i Utvandrarserien som jag ju är så förtjust i. För övrigt lär jag ju blogga från Sverige i sommar om inte förr.

Nu står vi på Landvetter med enkel biljett och många känslor. Klockan snart 17:30 fredagen den 30/1/2015 det är snart dags för den faktiska avfärden mot Basel.

Vi är på väg mot vår nya adress på Erlenmattstrasse 12 i Basel där vi skall bo möblerat i 3 månader. Under den första veckan kommer ytterligare 2 kubik från packningen som gör att vi skall klara livet och känna oss hemma. Där finns i huvudsak kläder, underhållning, leksaker och lite viktiga papper.

Det är nu vårt äventyr börjar!

Kommentera

