Sjukstugan

Jag blev sjuk i söndags. En söndag som innan dess innebar trevligt besök hemma hos LGs klasskompis familj som också bor här på Erlenmattstrasse. Då, dagen efter promenaden, kändes det som Jennie var starkt på bättringsvägen och vi andra var friska. Nu har det gått två dagar och Jennie har fortsatt känna sej bättre och är på jobbet idag. Men idag är jag hemma med två förkylda flickor.

Jag ligger i en aningens för hård lånesäng och sover i långa och korta perioder. Svettas och fryser om vart annat och drömmer konstigt. Om ett dataspel där man skall bygga järnväg och om massor av olika långa stegar. Känns nätt och jämt som jag kan ta hand om mej själv, men nu har jag ytterligare två tjejer att ta hand om.

Lilla L har ju sin första rejäla förkylning och det är beklämmande att se hur dämpad LG är i sitt tillstånd med halsont. Själv har jag inte varit såhär sjuk på flera år. Och just nu känns det väldigt långt hem till Sverige.

Det var inte såhär vår tid i Basel skulle börja. Inte alls. Men det fungerar. Och härifrån kan det nog bara bli bättre.

 

Nå. Från det ena till det andra. Vet ni vad man använder denna ihåliga plasttingest till?

IMG_3052IMG_3051

En reaktion på ”Sjukstugan

Kommentera

