#blogg100

Efter att ha gått som katt kring het utmaning i några år hoppar jag nu på ‪#‎blogg100‬. Nu tror jag mej ha vad som krävs: ett tydligt och avgränsat ämne att skriva om, tid och tillräcklig bloggerfarenhet. Det är kort sagt så att jag nu vet vad jag ger mej in på när jag anmäler #‎Baselpappa‬ till Fredrik Wass initiativ.

Kärnfullt beskrivet handlar det om att publicera ett blogginlägg per kalenderdygn 100 dagar i sträck med start 1 mars. För dej som läsare betyder det frekventare läsning med 7 istället för normalt 4-5 inlägg/vecka.

För mej innebär det en krävande utmaning: att varje dag i drygt tre månader skriva något som är tillräckligt intressant och ha tiden att formulera det tillräckligt bra för att jag skall bli nöjd. Om det inte blir fallet så kommer jag avbryta utmaningen. Det jag verkligen hoppas få ut av #blogg100 utöver att besegra utmaningen är fart på skrivandet, kvalitén och besöken på bloggen. 

Möjligen är det motsägelsefullt att jag både tror på höjning av kvalitén, och är orolig att kvalitén skall bli lidande av mitt deltagande i utmaningen. Men som jag ser det handlar det om att jag hoppas bli bättre genom daglig träning, men är rädd att jag av prioriteringsskäl skall publicera ofärdiga texter.

Senast jag så tydligt som #blogg100 definierade en utmaning för mej var #löpning100. Jag lyckades nå mitt mål och sprang 102 km på en vecka, men som mina vänner vet sprang jag sedan inte mer på ett drygt år. Jag utgår från att #blogg100 inte ger den typen av bieffekter.

Om du som läsare har några reflektioner på detta eller ser upp- eller nedgång i kvalité så ber jag dej höra av dej.

Unknown

En reaktion på ”#blogg100

  1. Ping: Baselpappa år två | BaselPappa

Kommentera

