En månad har gått

Nu har det alltså gått en månad sedan vi flyttade till Basel. En månad och ett par dagar om man skall vara noga. Det känns som det är både längre och kortare tid sedan samtidigt. När jag tänker tillbaks på januarijakten på kubikmeter, #Gulahuset och på avslutningsfesten så känns det väldigt avlägset. Både i tid och rum faktiskt. På andra sätt när man pratar, twittrar, mailar med vänner hemma så känns det som det var nyss man sågs och snart man skall ses igen.

Vardagen kommer göra oss gott framöver. De kommer göra både vardagarna och helgerna bättre.

Vi har siktet tydligt inställt på att vara här minst två år och har egentligen ambitionen att avstå från att känna efter innan dess. Men så är det ju det där med att man är en tänkande människa. Och i mitt fall en grubblande människa. Således är det tid för reflektion som jag delar med mej av den här nedan:

  • Ångrar jag mej att vi gav oss ut på Baseläventyret?
    • Absolut inte!
  • Har det varit som jag tänkt mej?
    • Verkligen inte. Sjukdomar har gjort att första tiden har varit som att springa med blyväst. Nu när sjukstugan är helt tom hoppas man att man kan få effekten av att ta av blyvästen och känna att man flyger fram.
  • Hur länge tror jag att vi kommer stanna?
    • Omöjligt att svara på, men minst två år som sagt. LG formulerade det klokt för någon tid sedan: ”Men om man trivs jättebra så måste man väl inte flytta tillbaks?”
  • Vad saknar jag mest?
    • Söndagsöppet (mer än lakrits)
  • Vad är det bästa med livet i Basel?
    • Kanske min lite naiva position just nu. Fokus på L, inget jobb, mycket tid till att utforska Basel och på att tänka.

514_230x230_NoPeel

 

 

En reaktion på ”En månad har gått

  1. Ping: Två år i Basel | BaselPappa

Kommentera

