Besöker Sverige till helgen

Det var inte många dagar sedan jag konstaterade att det mellan vår flytt (30 jan) och min nästa resa till Sverige (första veckan i juli) skulle gå lite drygt 5 månader. Det är ungefär fem gånger så länge som jag tidigare varit ifrån Sverige. Jag gjorde konstaterandet med en axelryckning. Möjligen resonerade jag såhär: Det är vad det är och kanske är det lika bra att vänja sej av med närheten till Sverige den hårda vägen. Det var då och nu är nu. Och nu har ett alternativ dykt upp: onsdagen 1 april åker vi från Landvetter till New York för att fira min 40-årsdag och igår kom Jennie på att jag skulle kunna åka några dagar tidigare än planerat (kvällen den 31 mars). Ja, kanske redan nu på fredag (27 mars) då LGs två veckor långa påsklov börjar. Det skulle ge mej och flickorna, framför allt LG, fem dagar i Sverige inkl en lekstinn helg. Samtidigt som Jennie som känner att hon ligger efter på jobbet kan jobba på för allt vad pannbenet håller. Och kanske innebär det att också jag kan träffa lite vänner (givet att jag får hjälp med barnvakt).

Kort och kärnfullt låter det ju som en toppenidé, men ändå känner jag mej förvånansvärt sval. Osäker på hur ett återbesök i Sverige påverkar LG. Om det blir energi eller om det kommer innebära än mer saknad efter vänner när skolan drar igång efter påsk. Men om det kommer ge henne energi så är det nog ingen som förtjänar det som LG. Hon som tappert, och med gott mod kämpar med glosor på två språk och med det sociala på de båda språken. Och om jag är sval så är LG eld och lågor. Och det räcker för mej som lever så mycket genom flickorna. Så jag, LG och lilla L åker till Sverige på fredag. Härifrån får vi improvisera och ta det på volley.

v456

 

Kommentera

