Tillbaks i Floda

Vi kom till Floda och mina föräldrar inatt efter en jobbig, men överkomlig flygning med en liten försening på slutet. Jag, lilla L och en tapper LG.

Efter lite för lite sömn inledde vi med frukost och lite omständliga morgonrutiner. Jag känner en lite latent överansträngning av tålamodet, vilket ju inte tar tar fram det allra bästa jaget; det är en sämre version av sonen besöker sina föräldrar i helgen.

LG har en tät agenda dessa dagar i Sverige, men idag hann vi i alla fall fika tillsammans innan hennes schema drog igång med kära återseenden: ett par gamla skolkompisar och ett barnkalas. Imorgon är det ännu en klasskompis.

Sedan spenderade jag och mamma och pappa på torgdag i Floda Centrum. Mängder med Flodabor i olika föreningar som med privata medel hjälper varandra. Många fina initiativ, men risk för att det blir lite ”inrökt”. Själv träffade jag ett par goda vänner och vi passade på att frekventera smygöppningen av G. A. Magasinet. Det blev en köttstund med Per, Oscar, Johan & Emma.

Under eftermiddagen fick jag slutligen ordning på mitt svenska kontantabonnemang. Det lyckades till slut efter tre månaders kämpande emot Tele2 och Telia (den förstnämnde har kämpat emot mest).

En blandad dag med blandade känslor. Känns inte helt hemma, men inte heller borta. På besök på något sätt. Där emot kommer jag nog avstå att besöka #GulaHuset denna gång.

11071159_10152811314442621_2021546566211579241_n

Kommentera

