Berg-och-dal-bana

Även dagarna här hemma är det upp och ner. Jag är fortsatt i ett känsligt läge och lite för ofta känns det som min uppgift bara är att vara till för flickorna och lösa och tillgodose deras behov. En stor del av det egna jaget och dess behov är satt på undantagstillstånd. En riktigt jobbig känsla. Men dessa stunder blandas med helt andra  stunder. Unika stunder och fantastiska små samtal med LG eller mys- och fnisstunder med lilla L. Dessa olika perspektiv blandas i ojämna proportioner och skapar berg-och-dal-banan. Dessutom är det svårt att se klart och korrekt när man är i ett skov av den ena eller andra typen av stunder. När man är glad känns det alltid är glatt och när man är ledsen känns det som det varat för evigt.

Jag minns hur jag när jag var pappaledig med LG försökte bli medlem, först ordinarie medlem och sedan stödmedlem, till en förening för ensamstående föräldrar. Det är när det kommer flera dagar i rad när man ensam har hand om barnen som man blir imponerad av hur ensamstående föräldrar hanterar sin vardag. Just nu funderar jag hur det går att klara att vara ensamstående med två barn och få ihop jobb, lämna/hämta på barnomsorg, mat, aktiviteter och övriga praktikaliteter. Min avsikt med att söka medlemsskap var att få hjälpa till lite på något hörn: kanske passa ett barn, men snarare få bjuda gruppen på fika någon gång. Nu blev det inte så efter som jag inte fick bli stödmedlem.

Jag har längtat mycket efter Jennie dessa dagar i Sverige. Idag fyller hon år. Så grattis min älskade @indietant. Snart ses vi igen. Hela familjen.

988861_10153122895091202_7455051519692678073_n

 

 

Kommentera

