Vikten av att sortera

Minns att en effektivitetsguru en gång lärde mej att bara ha en pappershög på skrivbordet. Nyttan av det är man man bara ser en uppgift och kan vara mentalt fokuserad på den. Då blir det viktigt att sortera så att det som verkligen är viktigast ligger överst, näst viktigast näst överst etc. Och viktighetsordningen bör väl i sin tur baseras på bråttom och viktigt på något klurigt sätt. Att skapa den ordningen är nog inte omöjligt, men att bibehålla den över tid när tiden går och bråttom-variabeln förändras är en utmaning.

Under dagarna här i Sverige har vi (LG, jag och lilla L) haft en lite mandom lista att arbeta med. Jag tror LG har fått träffa dom hon önskat mest och jag har snarare hängt med henne på det sociala. Jag å min sida har haft lite praktikaliteter att fixa och där har LG i sin tur mest följt med och hittat ett eller annat fik respektive leksaksaffär på vägen. Lilla L har bara hängt med. Charmat ibland, gnällt ibland, skrattat ibland och skrämt en jämnårig ibland; charmat framför allt tror jag.

Låt oss hoppas att vi nu fått gjort det viktigaste, det som borde legat överst i högen om vi sorterat den på ett effektivitetsgurukorrekt sätt.

Unknown

Kommentera

