Detta missar jag inte i New York

Efter att ha bott några dagar hos min mamma och pappa har jag, LG och lilla L checkat in på Landvetter Airport Hotell. Ikväll vid 21 kommer Jennie och tidigt imorgon bitti tar vi flyget via Bryssel till New York där vi bland annat skall fira min 40-årsdag. Det blir mitt andra besök på Manhattan och ett mycket efterlängtat sådant. Det är vi fyra i familjen som reser tillsammans med mina föräldrar och vi kommer bo i i en Air b´n´b-lägenhet på 145:e gatan i Harlem. Givet #blogg100-utmaningen så finns det anledning att återkomma till vad som händer de tolv dagarna i New York.

Denna bloggposts rubrik svarar mot den post jag skrev inför resan till Sverige. Då listade jag ett antal saker jag ville göra under besöket i Floda/Göteborg. Detta var listan då (jag har strukit det jag hann med):

  • Träffa mamma och pappa
  • Jag hoppas hinna träffa lite vänner, gärna med öl inblandat
  • Äta lakrits (mitt är slut; det jag köper här är verkligen en sämre ersättning)
  • Jag skall äta årets första semla.
  • Kanske hinna spendera lite tid i min barndoms stadsdel, Majorna.

Jag får väl se till att ta en rejäl Majorna-rundtur i sommar.

Följande saker vill jag hinna med under tolv dagar i New York:

Men en av de viktigaste grejerna är helheten. Att umgås, och att ha tid att hänga runt i parkerna, stanna till på en juste diner när andan faller på, promenera runt på måfå och käka ägg- och baconbaserad brunch.

Utöver min lista vet jag att Jennie och båda mina föräldrar har sina egna listor och så kommer vi ta stor hänsyn till vad LG vill se och göra (hon har än så länge bara nämnt Frihetsgudinnan, leksaksaffär och gå upp i någon skyskrapa och titta på utsikten).

Slutligen är det ju så att jag fyller år under dagarna i New York och jag ser fram emot att fira det på något kul sätt. Jag hoppas på en late night out med Jennie.

Om du som läser detta tycker jag har missat något viktigt så hoppas jag inte att du är blyg utan postar dina bästa New York-tips som kommentar till bloggposten eller tipsar via mail, Facebook, Twitter.

422240c763a10a6819d7e0c04cbd56ba_large

 

2 reaktioner på ”Detta missar jag inte i New York

  1. Mina New Yorktips:

    Tortilla Flats för upplevelse mer än god mat.
    Takbarerna på The Standard och Gansevoort Meatpacking för ja, barer.
    Staten Island Ferry för vyerna.
    Tacos i Chelsea Market för bästa matupplevelsen.
    Times Square för att det är kul.
    Upper East på 2nd Avenue: senaste inneområdet, bra restauranger.
    Brooklyn Brewery om man gillar öl, trängsel och kommers.
    Bio för att det inte är som hemma.
    Central park för att det är central park.
    Top of the Rock för absolut bästa utsikten.

    Liked by 1 person

Kommentera

