High line, Greenwich village och Freemans

Igår hade Jennie och LG en egen dag på stan. Som jag förstod det ägnades den till största delen på Build-a-bear. Vår stora dotter är verkligen passionerad när det kommer till gossedjur.

Själv promenerade jag med mamma, pappa och lilla L längst High line från norr till söder. En fin upplevelse, både mysigt och fint men High line är lite för hypad i mina ögon och gör sej dess utom bäst senare i vår/sommar när det är lite grönare.

Men att efter det promenera genom Greenwich village, SoHo och runt Washington square gör ingen besviken. Avstressat och i mindre och mjukare skala än många områden som omger dessa områden. Jag hoppas att det förblir så. Kunde dock notera att det rivits och byggts en hel del nytt runt Washington square sedan vi var här senast och att det mesta nya tillhör New York University.

Spenderade kvällen på hipstriga Freemans (bilder). Jag, Jennie, Niclas, Daniel och Marcus (vänner som råkade vara i New York samtidigt som vi). Goda drinkar, spännande mat, intressant miljö och trevligt sällskap som varade länge.

IMG_4298

Dag

 

IMG_4299

Kväll

 

Kommentera

