En vecka full av vardag

Jag hade ju hoppats att snabbt kunna följa upp det första inlägget om min jobbframtid med väsentligt mer innehåll. Jag har ett halvskrivet inlägg som handlar om hur jag ser mej själv och där jag hoppas kunna bjuda in dej för att kommentera och nyansera. Men det inlägget får vänta ytterligare några dagar tills jag hinner formulera mej till punkt.

Jennie är i Washington DC för att ta selfies utanför Vita huset och för att jobba. Om dagarna är jag ute och promenerar, men mornarna och eftermiddagarna/kvällarna är väldigt intensiva: mat, läggningar, läxläsning,  humörpepp etc. Och även om LG är både tålig och hjälpsam så blir det det oundvikligt lite smågrinigt på något eller ett par håll varje kväll. Men än så länge håller vi ihop det.

Och vid halv nio-tiden när L sover och LG kommit till ro så är det ju mer som skall lösas: städa undan efter middagen, diska, laga mat till nästa skoldag, tvätta och vid behov sköta egen hygien.

Im living the hemma mamma of the 50:th-dream.

För tillfället tycks lilla L vara i nå´n slags fas. Hon äter normalt på morgonen, men under dagen vill hon eller kan hon varken äta eller sova i den utsträckningen hon behöver. Det betyder att hon under sena eftermiddagen plötsligt kan somna eller bli vrålhungrig. Detta, speciellt hungeranfallen, har en tendens att ske samtidigt som jag skall laga mat till oss ”stora”. Opraktiskt och källa till dagligt kaos. Men värst måste det nog vara för L själv. Tack vare att vi har två, i grunden, glada barn och att mitt tålamod är tillräckligt så klarar vi oss.

Lilla L ja. På fredag fyller hon ett år.

IMG_4650

Kommentera

