Cupguld i Göteborg

Söndag, norsk nationaldag, FC Basel säkrar serieseger och VM-final i hockey. Allt detta väger lätt för mej. Idag har Blåvit där emot vunnit Svenska cupen igen.

Följt uppsnack och uppladdning på avstånd här från Basel. Via bloggar, podcasts, twitter och Facebook. Det ger i alla fall en viss känsla av närhet och sammanhang. Jag saknar mina blåvita vänner som idag var på plats och hejade och led. Och jag saknar Blåvitt som inte presterade något skönspel idag men som tog underläget med fattning och lyckades öka trycket och aggressiviteten och till slut vända matchen. Och jag saknar supportrarna som inte gav upp när det såg mörkt ut utan sjöng och skrek högre i andra halvlek. Det var så det såg ut när jag följde Blåvitts cuptriumf emot Örebro.

Innan matchen idag var jag spänd, lite frånvarande och något kort i tonen. Men när jag lämnade familjen och Sverigebesöket i Kannenfeldpark och tog bussen till Schifflände och sedan promenerade över Mittlebrücke kände jag att jag hade vinden i ryggen. Jag hade Joel Almes Snart skiner Poseidon i öronen himlen var magiskt blåvit.

Kul att se Blåvitt igen, det var länge sedan. Saknar livekänslan och vännerna, men det var ju grymt spännande. Tidig Örebroledning hjälpte inte utan Blåvit kunde ta sin sjunde cupgloria på Gamla Ullevi.

Eftermiddag och kväll följde jag guldfirandet på långt avstånd från Trädgård´n. Själv firade jag med schnitzel och öl. Skål för Blåvitt.

Himlen är blåvit där jag bor. #Basel #Baselpappa #cupfinal #svcup #ifkgbg

A post shared by Jonas Medin (@medinjonas) on

Kommentera

