Berg-och-dal-bana

Lördag förmiddag och ytterligare en arbetsvecka lagd till handlingarna. Sedan fredagseftermiddagen är det helg och på fredagskvällen samlas familjen.

Denna vecka har verkligen varit en vecka med berg-och-dal-bane-karaktär. Jag hade en rejäl dipp i början av veckan. Jag tror det beror på kontrasten från helgen. Hela familjen, sol, fint väder, vänner, fullt med grejer att göra tillsammans byts mot sval och grå måndag ensam med bebisen. Dessutom har jag saknat vuxensällskap om dagarna denna veckan då jag tyvärr inte haft möjlighet att träffa Doug och hans son en enda dag.

Det har också varit en vecka med skolavslutningar varje dag i Sverige.  Allt detta har man med lätthet kunna följa i sociala medier. I tisdags hade LGs svenska skola skolavslutning och traditionsenligt tårtkalas i strålande solsken. Precis som det skall vara. Och precis som det har brukat vara. Jag är verkligt glada för er skull. Men jag saknar Den blomstertid nu kommer och Sång om sommaren så det värker i mej. Här i Basel har svenska skolan avslutning kommande onsdag och den 3 juli slutar LG året på Academia.

Via tjänsterna TimeHop och Facebooks Den här dagen har jag utöver skolavslutningsbilder också noterat att denna vecka oftast är min sista arbetsvecka. Det är här sommaren börjar. I Sverige.

Här i Basel har vi haft sommar länge. Syrenerna blommade i maj och jag har inte haft långbyxor på mej sedan vi kom hem från New York i mitten av april. Ja, i praktiken vet jag inte om jag ännu har haft långbyxor som 40-åring. Det är sällan under 20 grader dagtid.

Mot mitten av veckan kändes allting äntligen mycket bättre. Kvitto på att LG trivs med livet, podcastinspelning, och öl vid Rhens kant med vänner. Ja, det vänder och nu är det helg igen.

Semester och skollov ligger senare här så vi kämpar på en månad till. Men den 7 juli åker jag till Sverige med flickorna och en vecka senare kommer Jennie efter. Jag ser fram emot en sommar i Sverige. Återse vänner, dricka IPA, grilla och njuta av långa ljusa sommarkvällar. Så får jag fundera på om jag skall packa ner långbyxor då.

 

Liseberg_balder_640

 

En reaktion på ”Berg-och-dal-bana

  1. Ping: Juni 2015 sedd från juni 2016 | BaselPappa

Kommentera

