Kolmården och Krösus Sorks nya värld

För ett par månader sedan kom LG med en Bamsetidning där hon hittat en tävling som hon ville vara med i. En Rebus skall lösas och en teckning skall skickas in och i potten fanns bland annat 30 familjeinträden på Kolmården och Bamses nya värld. Efter att ha pysslat lite får hon ihop rebusen och en teckning som vi skickar i ett kuvert till Sverige. Som förälder har man ju väldigt liten förhoppning på att det skall gå att vinna i denna typ av tävlingar men när man slutligen kan gå in på siten där tävlingsresultatet står så finns LGs namn med. Hon vann inträde för hela familjen på Kolmården och hon var SÅ stolt!

Så härom dagen skulle vi försöka ta kontakt med Kolmården för att boka vår vistelse där. Vi hade tittat i den, med priset, medskickade katalogen och tyckte att det verkade mysigt med ett två-dagars-paket på Vildmarkshotellet. Med vårt önskemål, lägga till en dags entré och en natt på Vildmarkshotellet kom man ingen vart på hemsidan utan fick ringa Kolmården. Eller nä, men ringer inte till Kolmården, man ringer till den centraliserade växeln för Parks and Resorts. Där tar det 30-60 minuter innan man kommer fram och sedan ytterligare några val innan man får prata med en människa så förklarar att NEJ, dom kan inte boka annat än hela paket (2 dagars entré och Vildmarkshotellsövernattning). NEJ, dom kan inte byta in våra entrébiljetter mot middag och NEJ, dom kan inte uppgradera rummet i utbyte. Vill vi stanna över natt så får vi avstå den vinst som LG var så stolt över.

Detta är givetvis lite av ett I-landsproblem. Men det sätter fingret på hur Kolmården och Parks and Resorts ser på kunder, flexibilitet och service. Jag har ju berört detta en gång tidigare i ett inlägg om flygplatser och flyget. Och det tycker jag gott kan lyftas fram i ljuset igen. Om man har Bamse, den snälla nallen som en växande del av sitt varumärke så kan man inte agera såhär. Då lever man inte sitt varumärke. Är man stor måste man vara snäll och den enda figur i Bamse som skulle kunna tänkas agera så här är ju Krösus Sork.

Parks and Resorts har ett så stort inflöde av kunder att dom inte behöver bry sej om en superlång telefonkö. Så många vill komma och bo över på Vildmarkshotellet att dom inte behöver ägna ett ögonblick åt att vara flexibla eller ha bra öppettider.

Hur gör vi då?

Igår när jag och Jennie twittrade om detta fick jag ett erbjudande om att sälja vinsten och använda pengarna till grundplåt för vår längre vistelse på Kolmården. Väldigt snällt. Tack för det erbjudandet @videren. Det kommer vi troligen inte att ta. Vi kommer sannolikt nöja oss med att utnyttja den dag på Kolmården som LG vann och sedan spendera en dag och en natt på något vattenland och hotell i närheten. Tack också till @1Danielkarlsson som var den som hittade parallellen till Krösus.

Unknown

Annonser

En reaktion på ”Kolmården och Krösus Sorks nya värld

  1. Välformulerat som vanligt!
    Bra om att man måste vara snäll om man är stor och stark.
    Borde skickas som insändare till lämpligt svensk blaska.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s