Värmebölja

Vi har den andra värmeböljan här i Basel denna sommar (den första var ju kring nationaldagen). Det är svårt att hålla ihop det om man skall göra annat än bara softa när det passerar 35 grader flera dagar i rad. Det märks både på människor och maskiner. På svårvagnen är det lite stingsligt och kortare stubin än vanligt och på flera vagnar har både AC och skärmarna som visar de närmaste hållplatserna lagt av. Min iPhone känns långsammare och varmare.

Vi har köpt ett par fläktar så nätterna trots hetta blir uthärdliga, men jag sover mycket sämre nu vilket också påverkar humöret. Mitt tal blir tröttare och mindre distinkt varför det är svårare att höra vad jag säger och tålamodet för barn som inte gör som jag säger är också väsentligt reducerat. Eller mitt tålamod är reducerat gentemot alla och så känner vi nog allihop och det är nog det som gör att det blir stingsligt både här och där. Tänker att vi alla lever med liten Falling Down-risk just nu. Den ökar dag för dag fram till högtrycket släpper oss.

Tack för besöket Ström-Ström.

Heja fotbollsbarnen.

På fredag har LG födelsedag och sin sista dag i skolan.

Numer hinner jag nästan bara följa #Almedalen via twitter; förr tittade jag också på lite streamat.

11252352_10153455983801202_8332673373663422845_n

 

En reaktion på ”Värmebölja

Kommentera

