Efter ett halvår med shorts är nu hösten här

Nu är det otvetydigt höst här i Basel och många har tagit fram tjocka jackor, mössor och vantar. På mornarna är det riktigt kyligt även om vi inte ännu fått den första frosten.

Idag tog jag på mej långbyxor för första gången sedan min 40-årsdag.

Jag firade min 40-årsdag i New York i påskas och är således nu lite drygt 40,5 år. Idag drog jag  på mej långbyxor för första gången sedan min 40-årsdag för ett halvår sedan. Och ja, det har blivit lite av en grej att uthärda de sista dagarna till 40,5.

Men det säger också något om klimatet och vädret denna sommaren i Basel. Det har varit en fantastisk sommar här!

Klimatet är bättre här än i Sverige och somrarna är definitivt längre. När vi var i kontakt med rekryteraren som ville övertyga Jennie att flytta hit så nämnde han märkligt nog inte detta faktum. En rejäl tabbe när man talar med nordbor.

Under dagarna i Barcelona försökte vi utröna vilken klimatskillnad som är störst:  Mellan Göteborg-Basel eller mellan Basel-Barcelona och enligt familjen Medin så är Basel närmare Barcelona i väder/klimat. Det tänker man kanske inte på när man pratar om Schweiz.

Nu blir det långbyxor hela vägen fram till påsk.

12141740_10153714763171202_6169732280333013982_n

Kommentera

