Jag reser till Göteborg

Hösten är här och allsvenskan skall avgöras. Då åker jag på en sedan länge planerad resa till Göteborg. Jag hade förmodligen åkt till sista hemmamatchen även om den varit betydelselös för tabelläget. Men så är det inte nu. Jag åker till Göteborg för att träffa familj och vänner och för att heja på och uppleva mitt älskade IFK Göteborg i rasande guldstrid. I den sista och avgörande matchen. På lördag skall vi slå Kalmar FF på ett utsålt Ullevi och sedan hoppas att Malmö FF hemma gör sitt jobb och tar poäng av IFK Norrköping. Svårare än så är det inte.

Mina senaste flygresor har ju inneburit att vi antingen rest hela familjen tillsammans eller att jag reser själv med flickorna men nu är det jag som reser helt ensam. Det är ovant att resa utan barn. Bara jag och min väska. Allt går så smidigt. Säkerhetskontroll, vänta, gå ombord, resan. Allt går så lätt.

Jag reser till Göteborg torsdag till söndag för att hinna med lite mer än bara fotboll. Igår besökte jag om mina föräldrar nyöppnade Jernbruket här i Floda. Full fart både på utsidan och i bardelen med mycket blandad publik och så småningom gott grillat kött på övervåningen. Efter maten hade det lugnat sej lite och vi fick en bra pratstund med Hans som tidigare varit väldigt upptagen vid grillen. En på det hela taget positiv och rustik upplevelse. Jag rekommenderar alla att avlägga en visit på Jernbruket. Jag hoppas kunna återkomma med Jennie i jul.

Idag är det fredag och efter frukost skall jag göra lite ärenden i Göteborg för att sedan hälsa på Västtrafik och framför allt hänga med min podkompis Mats Nyström. Men det är lördagen som är i fokus. Lördagen, Blåvitt och heldagshäng med mina fotbollskompisar som jag saknar i Basel.

965@70

Kommentera

