Nytt fokus för min jobbframtid: Frilansanalytiker Medin

Ibland är det märkligt hur insikter kommer till mej. Vissa saker tänker och knådar jag i veckor eller till och med månader utan att jag lyckas komma fram till ett bra svar, andra gånger får jag feeling och fattar ett spontant beslut utan att blinka. Och ibland blir det som min insikt härom dagen om min jobbframtid. Jag har liksom inte tänkt så mycket mer än att jag ett par dagar i veckan scannar av vad det finns för jobb i Basels närhet och söker det som verkar bra (det brukar innebära en ansökan var 2-3:e vecka ungefär). Det har pågått något halvår och har tagit mej en bit in i ett par processer och till en riktigt seriös intervju.

Men nu står det klart för mej: Att både jag och Jennie har var sitt heltidsjobb är inte optimalt för familjen. Schweiz är inte gjort för att två föräldrar i småbarnsfamiljer jobbar heltid. Den andra kan möjligen jobba deltid. Med det sagt så känner vi flera familjer där båda föräldrarna jobbar fullt och som klarar det bra med hjälp av after school program och en del uppoffringar. Men dom har inte så små barn som L. Jag känner allt starkare att jag behöver komma igång med något arbetslikt för att må bra. Lösningen är relativt enkel, genomförandet lite svårare: Jag får bli Frilansanalytiker Medin.

Jag får börja med att ta kontakt med gamla arbetsgivare, större kunder och bättre kontakter så får jag ta det därifrån

Vad kan jag erbjuda då? Såhär har jag valt att uttrycka det på min LinkedIn-sida:

Senior marknadsanalytiker med breda kunskaper och erfarenheter: konsumentinsikt (kundnöjdhet, branding, produktutveckling), implementering av insikter/resultat, marknadsföring, prissättning, tjänsteutveckling, processer, strategiarbete, utvärdering, business intelligence, data science, CRM, sociala medier, nyfikenhet och med ett ständigt närvarande kundfokus och driv för ständiga förbättringar.

Läs gärna vidare i min LinkedIn-profil.

Om du är intresserad av mina tjänster, vill tipsa om leads eller idéer, maila gärna mej på medinjonas@gmail.com!

11427188_10153432964291202_7761209045645039715_n

3 reaktioner på ”Nytt fokus för min jobbframtid: Frilansanalytiker Medin

  1. Ping: Läget v39 2016 | BaselPappa

  2. Ping: Baselpappa år två | BaselPappa

  3. Ping: Min egen framtid och vikten av fokus | BaselPappa

Kommentera

