Olle Ljungström är död

Det kom tyvärr inte som någon större överraskning att Olles dagar snart skulle vara till ända. Han levde hårt och brann snabbt.

De senaste året har ju många artister gått bort men det har inte berört mej särdeles. Men Olle och hans geniala texter har verkligen betytt mycket för mej. Så idag vid lunch grät jag för första gången över en människa jag aldrig träffat. Några stilla tårar.

Olle var ett geni. Underbar, kreativ, smart, stöddig, självutlämnande, skör och destruktiv. Jag är så jävla ledsen att du lämnat oss. Det blir tommare här utan dej.

Tänkte att jag skulle tipsa om nån låt eller avsluta med något bra citat här i slutet av denna bloggpost, men jag kan inte riktigt bestämma mej. Minns att jag under någon vecka hösten 2009 bara uppdaterade Facebook med lämpliga låttitlar av Olle. Och det fanns för alla situationer och sinnesstämningar. Men nu är det tomt.

Jag vet i alla fall att jag kommer att slita på mina Olle-skivor under den förestående långhelgen och jag tänker börja med ”Tack.”

Tack

En reaktion på ”Olle Ljungström är död

  1. Ping: Baselpappa år två | BaselPappa

Kommentera

