Vad skall jag skriva om nu?

Jag har ett större antal bloggposter halvskrivna och skulle vilja ha din hjälp att prioritera vilka texter jag skall prioritera och publicera först.

Min bloggprocess bygger på att jag när jag kommer på ett bra ämne skriver ner det i mobilen, ibland ihop med några stödord. Några gånger i veckan sätter jag mej vid datorn och öppnar WordPress och påbörjar bloggposten och delskriver den. Det kan vara löpande text, en stödordsstruktur, bilder eller viss research, det ser lite olika ut. I samband med en sådan sejour tar jag i regel även flera olika bloggposter en bit framåt. Dessutom försöker jag avsluta en bloggpost så att jag kan publicera den.

Bloggposterna, vars rubriker du ser nedan är alla delskrivna och jag nu har dom blivit så många att jag inte riktigt kan prioritera vilka jag skall färdigställa först. Floran av inlägg är mycket spretiga. Både till typ, innehåll och form. Så som min blogg är. Vissa är researchtunga, andra är åsikter, en del kan guida, en del underhålla, vissa är utelämnande. Några är nästan färdigskrivna, andra är inte mer än en rubrik men strunta i det och markera de av bloggposterna nedan som du helst skulle vilja läsa om!

images-1

En reaktion på ”Vad skall jag skriva om nu?

Kommentera

