Jennie i London och mammighet

I gårdagens inlägg skrev jag ju om Jennies resa till London. Och även om humören här hemma är bra så är hon så klart saknad. Både känslomässigt och praktiskt. Som sej bör.

Barnens första vakna timme är kaosartad med allt som skall göras och hinnas med under tidspress, medan den sista vakna timmen snarare är känslomässigt kaosartad. Det är nog värst för lilla L som blev väldigt mammig under veckan med Jennie medan jag och LG var i Sverige. Jag tror att L intellektuellt har förstått att mamma är borta i veckan, men under nattning och ett par nattliga uppvaknanden är hon nästan otröstlig. Fint, men smärtsamt och ganska frustrerande. Och jag som hade hoppats att vi skulle kunna höja pappaktierna denna veckan och mildra den till opraktiskhet angränsande mammigheten något. Vi får se hur det blir med den saken

Jag och LG försöker vara lite mer pragmatiska i vår saknad. Se till att klara det praktiska, ha lite roligt och prata om vad vi skall göra till helgen och på höstlovet när familjen är samlad igen.

Men redan på lördag kväll kommer Jennie hem till Basel igen.

il_fullxfull-559931649_qrlz

 

Kommentera

