Man vet att man bor i Schweiz…

I eftermiddag hämtade jag lilla L på hennes dagis och sedan tog vi spårvagnen till Claraplatz där vi gick in och handlade lite på Migros. Du vet hur det är på fredagar i större livsmedelsaffärer: kampanjer, provsmakning och andra aktiviteter.

Man vet att man bor i Schweiz…

img_1201

… när den stora kampanjytan i entrén är fylld av choklad. Frey har tillverkning, provsmakning och försäljning av sina produkter.

img_1198

… när det pågår provsmakning av raclette vid ostdisken. I detta fall Raccard, Migros eget märke och tydligen landets mest kända märke på racletteost.

img_1199

… när man kan välja mellan inte mindre än fyra olika enportions-fonduer att värma i mikrovågsugnen.

img_1200

Själv tänkte jag att jag måste testa denna produkt så jag köpte en Swiss-Style Mini Fondue Tradition för 3,85 CHF. Jag återkommer med recension.

Om du inte läst den, föreslår jag att du läser bakgrunden till osträtternas starka ställning i Schweiz.

En reaktion på ”Man vet att man bor i Schweiz…

Kommentera

